Jak wygrywać kampanie
Wszystkim kampanierom polecamy wydaną przez nas książkę Chrisa Rose’a Jak wygrywać kampanie. Komunikacja dla zmian. Jest ona praktycznym przewodnikiem po planowaniu i prowadzeniu udanych kampanii mających na celu zmianę społeczną. Bogata w przykłady sukcesów, na których warto się wzorować oraz błędów, których można uniknąć.
Rekomendacje dla książki:
To rzeczywiście skarbnica wiedzy o prowadzeniu kampanii - szkoda, że nie miałam jej wcześniej, ale wyzwania wciąż stoją przed nami (vide: sytuacja w Gliwicach). Książka na nowo i w jasny sposób uświadomiła mi, że nie wystarczy emocjonalne myślenie, często "życzeniowe" - potrzebna jest konkretna wiedza i tę właśnie daje ta książka.
Mirella Czajkowska-Turek, kampanierka stowarzyszenia Gliwiczanie dla Gliwic
Tak wiele dziedzin ma swoje studia i podręczniki, dzięki którym mamy stać się „wykwalifikowaną siłą roboczą”. Nie istnieją jednak książki mówiące o tym, jak wygrywać rzeczy, które są dla nas najważniejsze, które stanowią o naszej godności, zdrowiu czy przetrwaniu. Właśnie trzymasz w ręku coś takiego – jeśli zależy Ci na wygranej, przeczytaj ją i zaplanuj własną kampanię.
Maciej Muskat, Greenpeace Polska
Znalazłam w tej publikacji wiele przydatnych lekarstw na chorobę dobrych chęci, które zastępują nam czasem trzeźwy osąd, strategiczne planowanie czy twarde dane, z którymi trzeba się zmierzyć rozpoczynając jakiekolwiek działania. Najcenniejsza jednak wydała mi się rada, że w komunikacji im prościej, tym lepiej. Będąc ekspertami sami często nie wiemy, jak bardzo przeszkadza nam własna szeroka wiedza.
Hanna Gill-Piątek, Krytyka Polityczna
Organizatorzy kampanii społecznych to bardzo często ludzie pełni pasji, którym brakuje wiedzy. Wielokrotnie stają do walki z ustalonym porządkiem, którego przedstawiciele nie mają pasji, za to wiedzy im nie brakuje. Książka, którą napisał Chris Rose, daje społecznikom doskonałe uzupełnienie ich arsenału. To obszerne kompendium ogarnia tematy od strategicznych podstaw, takich jak ustalenie celu i planu kampanii, po praktyczne porady na temat współpracy z mediami czy utrzymywania zaangażowania uczestników. Najbardziej przydatna „mózgom” kampanii społecznych, będzie też świetną lekturą dla wszystkich, którzy angażują się w przeprowadzenie zmian.
Paweł Tkaczyk, wszechojciec w agencji brandingowej MIDEA