Inicjatywa TIRy na Tory

Transportowa alternatywa

Opublikowany: 30.12.2008, 22:31:09. Kategoria: Polityka transportowa, Jak to robią inni.

W logistyce i transporcie już od dobrych
kilku lat trwa cicha rewolucja. Rozjeżdżający Europę przewoźnicy
drogowi mają nowego konkurenta – transport kombinowany oraz inter- i
multimodalny.

Niemcy: opłaty za przejazd wyższe nawet o 92 proc.?

Opublikowany: 09.06.2008, 10:39:41. Kategoria: Prasa o tirach..., Jak to robią inni.

Niemcy zamierzają podnieść opłaty za przejazd samochodami ciężarowymi (Maut). Brak jeszcze terminu wprowadzenia nowych, wyższych stawek - informuje Janusz Piechociński na swoim blogu w onet.pl, powołując się na źródła w Berlinie.

Niemcy mogą ograniczyć transport kołowy do odległości 100 km

Opublikowany: 29.05.2008, 10:08:34. Kategoria: Prasa o tirach..., Jak to robią inni.

Minister transportu Niemiec Wolfgang Tiefensee chce wprowadzić ograniczenie dla długodystansowego transportu kołowego.

Jak to robią w Szwajcarii?

Opublikowany: 18.06.2006, 04:30:56. Kategoria: Jak to robią inni.

„TIR-y na tory” – nie przez góry!

Szwajcarzy udowodnili, że transport kombinowany to pomysł, który działa w praktyce
Kolej jest bezpieczniejsza od ruchu drogowego i mniej uciążliwa dla środowiska, nie truje tak jak spaliny TIR-ów i nie hałasuje; stanowi po prostu jedyne sensowne rozwiązanie dla ciężkiego transportu. Świetnym przykładem tego, jak można połączyć ochronę środowiska i ochronę przyrody z obroną interesów lokalnych społeczności oraz rozwojem gospodarczym, jest przypadek Szwajcarii.

Jak to robią w Europie?

Opublikowany: 16.06.2006, 04:18:20. Kategoria: Jak to robią inni.

Większość krajów Unii Europejskiej w sposób programowy wspiera rozwój transportu intermodalnego/kombinowanego, ponieważ rządy tych krajów uznały, że bez systemowej pomocy państwa trudno liczyć na efektywny rozwój tej – neutralnej dla zdrowia i życia ludzi – gałęzi transportu. Kraje te stoją na stanowisku, zgodnie z rekomendacjami Komisji Wspólnoty Europejskiej, że należy subsydiować transport kombinowany do czasu, gdy zostaną wyrównane warunki konkurencji między transportem drogowym i kolejowym, czyli po wdrożeniu internalizacji kosztów zewnętrznych transportu.